Az ECG márka története 1996-ban kezdődött, amikor a márkát megalkották és az első ECG termékek megjelentek. A mikrohullámú sütők piacra kerülése óriási értékesítési siker volt. A kezdetektől fogva, különösen a vonzó áraknak és viszonylag széles termékskálának köszönhetően, az ECG erős versenytársa lett a hagyományos márkáknak. A sok éves értékesítés után egy másik fontos termékjellemző is nyilvánvaló vált – a megbízhatóság.

A konyhai és a kis háztartási gépek termékválasztékának folyamatos bővítése lehetővé tette, hogy a márka fokozatosan pozíciót szerezzen az elektronikai szaküzletek valamint az üzletláncok kiskereskedelmi polcain.

Az idő múlásával azonban a márka nem állt meg: néhány éven belül belépett az audio-video termékek és televíziók piacára. A következő években az úgynevezett nagy háztartási gépek kategóriájába is „belenőtt”, például a hűtőszekrények, mosógépek, mosogatógépek piacára.

Ezt követte a minőségi és megfizethető áru beépíthető sütő és páraelszívó készülékek expanziója. Így vált az ECG a fogyasztói elektronikai és háztartási gépek teljes körű márkájává.